Saturday, 19 February 2011

The color of the year

(Italian version below/segue versione in italiano)

After watching The Devil Wears Prada (2006) we profanes also know that fashion colors aren't the result of some leading stylist's whim. 
They are the outcome of the industrial process, and more precisely of the design industry.

In color related issues, the market leader is Pantone
Pantone LLC, best known as Pantone Matching System (PMS), from 2007 is a wholly subsidiary of X-Rite Inc.

The Pantone Color Institute® is then the global authority on color. Every year it forecasts color trends and decides on the one which is going to inspire - among the others – fashion professionals, graphic designers, interior designers. 

So, on December 2010, Pantone announced Honeysuckle, a reddish pink, as the color of the year 2011. Its technical tag is PANTONE 18-2120 HONEYSUCKLE.

(What kind of stuff honeysuckle is?)

Leatrice Eiseman, color specialist and executive director of the Pantone Color Institute®, about Honeysuckle states: “In times of stress, we need something to lift our spirits. Honeysuckle is a captivating, stimulating color that gets the adrenaline going – perfect to ward off the blues. Honeysuckle derives its positive qualities from a powerful bond to its mother color red, the most physical, viscerally alive hue in the spectrum.”

If you were interested in honeysuckle and good humour, I've recently listed in my etsy shop the Kitsch Triumph Piggy Necklace – cute, isn't it?!




They forecast, I foresee.

Curious Facts:


- The mythical cerulean blue of The Devil Wears Prada is the color of the year 2000.

- There is the Pantone Iphone app for designers and amateurs.

- In order to do shopping in style, you can get a honeysuckle visa. It actually exists the PANTONE Visa® Platinum Rewards Card.




VERSIONE IN ITALIANO / ITALIAN VERSION.


Dopo aver visto Il diavolo veste Prada anche noi profani sappiamo che i colori nella moda non sono tanto il risultato del capriccio di qualche stilista influente quanto quello di un processo industriale, e piu' precisamente dell'industria del design. 

Nelle questioni di colore, leader del mercato e' la Pantone. Pantone e' una societa' a responsabilita' limitata e dal 2007 una controllata della X-Rite Inc. 

Il Pantone Color Institue e' l'autorità' mondiale in fatto di colore. Ogni anno prevede le tendenze e annuncia il colore dell'anno, quello che influenzera' poi il lavoro dei professionisti della moda, dei grafici, degli arredatori. 

A dicembre 2010, il Pantone Color Institute ha quindi annunciato il rosso caprifoglio, un rosa rossastro, come colore dell'anno. Il nome tecnico della tinta e' PANTONE 18-2120 HONEYSUCKLE. 

Che roba e' il caprifoglio?

Leatrice Eiseman, specialista del colore e direttore del Pantone Color Institute dichiara a proposito del rosso caprifoglio: "In tempi di stress abbiamo bisogno di qualcosa che ci tiri su di morale. Il rosso caprifoglio è un colore accattivante ed energizzante che fa scorrere l'adrenalina - perfetto per tenere a bada il languore. Il rosso caprifoglio deriva le sue qualità' positive da un legame potente con il suo colore madre, il rosso, il più' fisico, visceralmente vivo dello spettro".

Se siete interessati in rosso caprifoglio e al buon umore, ho appena aggiunto una Collana con Maialini, detta anche il Trionfo del Kitsch, nel mio negozio etsy. Non e' tenerissima? 



Loro prevedono, io pure. 

Curiosita':

- Il mitico color ceruleo de Il diavolo veste Prada e' il colore  dell'anno 2000.

- Esiste una applicazione per IPhone di Pantone pensata per designer e appassionati.

- Se vuoi far shopping ma con stile, devi assolutamente avere una carta di credito visa color rosso caprifoglio. E' la PANTONE Visa® Platinum Rewards Card.

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